Jak zgłaszać reklamację?

mail: reklamacje@arset.eu

Dbamy o  Twoje  prawa, w tym prawo do złożenia reklamacji na sprzedawane przez  nas  towary. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące naszej   odpowiedzialności z tytułu wady sprzedanego przez nas Towaru oraz  Twoich  uprawnień związanych z reklamacją na podstawie ustawowej – z  tytułu  rękojmi. Ważne! Pamiętaj, że jeżeli na dany Towar została  udzielona  także gwarancja, to również na jej podstawie możesz złożyć  reklamację – w  tym wypadku jednak adresatem będzie gwarant wskazany w  gwarancji.  Gwarancja określa również każdorazowo zakres Twoich  uprawnień. Pamiętaj,  że wykonanie uprawnień z gwarancji nie wpływa na  naszą odpowiedzialność  z tytułu rękojmi oraz, że gwarancja nie wyłącza,  nie ogranicza ani nie  zawiesza Twoich uprawnień wynikających z  przepisów o rękojmi za wady  rzeczy sprzedanej Podstawa i zakres naszej  odpowiedzialności za wady  Towaru z tytułu rękojmi jest określona  powszechnie obowiązującymi  przepisami prawa, w szczególności przepisami  Kodeksu Cywilnego, a dla  umów sprzedaży zawartych do dnia 24 grudnia  2014 roku przepisami ustawy z  dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych  warunkach sprzedaży konsumenckiej  oraz o zmianie Kodeksu cywilnego  (Dziennik Ustaw z 2002 roku o numerze  141, poz. 1176 ze zm.). Mamy  obowiązek dostarczyć Towar bez wad.  Odpowiadamy z tytułu rękojmi,  jeżeli wada fizyczna Towaru zostanie  stwierdzona przed upływem dwóch  lat od dnia jego wydania Kupującemu.  Ważne! Jesteśmy odpowiedzialny z  tytułu rękojmi za wady fizyczne, które  istniały w chwili przejścia  niebezpieczeństwa na Kupującego lub wynikły z  przyczyny tkwiącej w  rzeczy sprzedanej w tej samej chwili. Reklamację  możesz złożyć na  przykład: pisemnie na adres: Ul. Radoszowska 41A,  44-293 Szczerbice; w  formie elektronicznej za pośrednictwem poczty  elektronicznej na adres:  arset@arset.eu; W opisie reklamacji podaj: (1)  informacje i  okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w  szczególności rodzaju  i daty wystąpienia wady; (2) żądanie sposobu  doprowadzenia produktu do  zgodności z umową sprzedaży lub oświadczenie o  obniżeniu ceny albo  odstąpieniu od umowy sprzedaży; oraz (3) swoje dane  kontaktowe – ułatwi  to i przyśpieszy rozpatrzenie Twojej reklamacji.  Pamiętaj, że wymogi  podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie  zalecenia i nie wpływają  na skuteczność reklamacji złożonych z  pominięciem zalecanego opisu  reklamacji. Pamiętaj, że Kupujący, który  wykonuje uprawnienia z tytułu  rękojmi, jest obowiązany na nasz koszt  dostarczyć Towar wadliwy na  adres: ul. Radoszowska 41A, 44-293  Szczerbice. Jeżeli jednak ze względu  na rodzaj Towaru lub sposób jego  zamontowania jego dostarczenie byłoby  nadmiernie utrudnione, Kupujący  obowiązany jest nam udostępnić Towar w  miejscu, w którym się znajduje.  Ustosunkujemy się do Twojej reklamacji  niezwłocznie, nie później niż w  terminie 14 dni kalendarzowych od dnia  jej złożenia. Postanowienia  dotyczące przedsiębiorców Zgodnie z art.  558 § 1 Kodeksu Cywilnego  odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu  rękojmi za Towar wobec  Kupującego nie będącego konsumentem zostaje  wyłączona. Z chwilą wydania  przez Sprzedającego Towaru przewoźnikowi  przechodzą na Kupującego nie  będącego konsumentem korzyści i ciężary  związane z Towarem oraz  niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub  uszkodzenia Towaru.  Sprzedający w takim wypadku nie ponosi  odpowiedzialności za utratę,  ubytek lub uszkodzenie Towaru powstałe od  przyjęcia go do przewozu aż do  wydania go Kupującemu oraz za opóźnienie  w przewozie przesyłki.  Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i  dochodzenia roszczeń  Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych  sposobów  rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w  szczególności  konsument może skorzystać z: stałego polubownego sąd  konsumenckiego przy  wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej  postępowania mediacyjnego  prowadzonego przez wojewódzkiego inspektora  Inspekcji Handlowej  bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego)  rzecznika konsumentów lub  organizacji społecznej, do której zadań  statutowych należy ochrona  konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów,  Stowarzyszenie Konsumentów  Polskich) platforma internetowego systemu  rozstrzygania sporów pomiędzy  konsumentami i przedsiębiorcami na  szczeblu unijnym (platforma ODR)  dostępnej pod adresem:  http://ec.europa.eu/consumers/odr Szczegółowe  informacje dotyczące  możliwości skorzystania przez konsumenta z  pozasądowych sposobów  rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń  oraz zasady dostępu do  tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na  stronach internetowych  powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów,  organizacji  społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona  konsumentów,  Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod  następującymi  adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i  Konsumentów:  http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;   http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz   http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.